Szukaj na tym blogu

piątek, 27 lipca 2012

Tutorial - różyczka - haft wstążeczkowy, wyróżnienie

Po ostatniej prezentacji malw wykonanych haftem wstążeczkowym pojawiły się prośby o tutorial, co dzisiaj uczynię :) Najpierw jednak bardzo gorąco dziękuję za wszystkie pochwały i życzenia imieninowe, jakie pojawiły się w komentarzach i mailach :))
Zacznę od końca - tak będzie wyglądał efekt pracy igłą i wstążeczką:


Przygotowujemy materiał, tu len i mocne, dość grube nici w kolorze zbliżonym do materiału. Wstążeczki w odpowiednich kolorach, nożyczki, no i oczywiście igłę. Ja używam igły do haftu krzyżykowego, z tępym czubkiem. Przy bardzo gęstym materiale może okazać się że taką trudno się przekłuć więc można wziąć ostrą z uszkiem na tyle dużym, aby wstążeczka łatwo przeszła. Jeśli chodzi o wstążeczki wykorzystałam satynowe o szer. 6mm w 100% poliestrowe, świetne są też szyfonowe czy jedwabne.


Zaczynając od środka na zewnątrz tworzymy coś w rodzaju pajęczynki (tu 5 ramion). Staramy się rozmieścić je równomiernie, dla ułatwienia można narysować okrąg.


Planujemy sobie, w którym miejscu mają pojawić się różyczki. U mnie będzie jedna duża i dwie małe. Na małe różyczki przygotowuję malutkie pajęczynki, trzyramienne (zawsze nieparzysta ilość).


 Od spodu wkłuwamy igłę, bardzo blisko środka pajęczynki. Nie wiążemy żadnych supełków, po prostu zostawiamy ok. 1-2 cm wstążeczki luzem.


Teraz przeciągamy wstążeczkę raz pod ramieniem pajęczynki, raz nad.


Przeplatamy tak długo, aż nitki pomocnicze znikną pod wstążeczką.


Na koniec wkłuwamy igłę ze wstążką pod różyczką.


W ten sam sposób robimy małe różyczki :))




Teraz zmieniamy kolor wstążki na zielony. Z niej powstanie łodyżka i listki. Na łodyżkę skręciłam trochę wstążkę i dopiero wtedy wkłułam igłę w materiał. Listki można wykonywać ściegiem margerytkowym. Mam nadzieję, że dobrze to widać na poniższych zdjęciach.




Z drugiej strony też rozplanowujemy sobie układ listków i wykonujemy ściegiem margerytkowym i mniejsze zwykłym fastrygowym.


Mam nadzieję, że trochę pomogłam i wyjaśniłam. Liczę na to, że Was zainspirowałam i wkrótce będę podziwiać Wasze różnorodne prace. Jeśli skorzystacie z mojego kursiku proszę o podlinkowanie tego posta.

Niezwykle miłą niespodziankę sprawiły mi sylwuska i Baloska przyznając wyróżnienie. Dziękuję Wam bardzo serdecznie.

Przekazuję je wszystkim komentującym i odwiedzającym mojego bloga.

30 komentarzy:

  1. Świetny kurs! Na pewno skorzystam w przyszłości ;) Gratuluję wyróżnienia ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę cierpliwie czekać na efekty :)

      Usuń
  2. świetny kurs:) kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie popatrzeć jak powstaje takie piękne dzieło:) Super kurs, chętnie też spróbuje jak tylko znajdę trochę wolego czasu:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak! Skąd brać ten wolny czas???

      Usuń
  4. Aniu gratuluję podwójnego;) wyróżnienia;)) kursik świetny,bardzo przejrzysty, mysle do wykorzystania na każdej tkaninie;)))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Na pewno wiele tkanin się do tego nadaje :)

      Usuń
  5. Gratuluję wyróżnienia! Kurs świetny, bardzo mi się podoba haft wstążeczkowy, więc pewnie kiedyś u mnie też coś powstanie :)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie obejrzę Twoje dzieła!

      Usuń
  6. Różyczki wyglądają cudnie - dzięki za pokazanie jak je stworzyć:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :) mam nadzieję, że spróbujesz.

      Usuń
  7. fajny tutek :)
    ja na razie katuje tylko haft krzyżykowy, ale i ten jest dosyć ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy i daje wiele możliwości.

      Usuń
  8. gratuluje wyroznien...Aniu kursik jak dla laika baaardzo przejrzysty...dziekuje,na pewno sprobuje swoich sil...nie wiem jeszcze kiedy,ale na pewno sie pokusze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Mam nadzieję, że skorzystasz :)

      Usuń
  9. super tutorial ! może kiedyś spróbuję i ja ? Ty robisz tym haftem prawdziwe cudeńka.pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Próbuj, nie takie to trudne :)

      Usuń
  10. fajny haft ,kiedyś próbowałam:)Ślicznie Ci wyszedł ten hafcik i kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu - kurs jasny i czytelny, technika warta wypróbowania - w wolnej chwili, kiedyś...na pewno:)
    pozdrawiam cieplutko

    jutro jadę do Warszawki - na Włochy - daleko to od Ciebie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się!
      Trochę daleko, ale może w końcu uda się nam spotkać???

      Usuń
  12. serdecznie dziękuję za instruktarz :)
    gratuluję wyróżnienia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie pokazałaś jak zrobić różyczkę . zawsze podziwiam u innych i może sama spróbuje .Dziękuje za odwiedziny u mnie i chyba rozgoszczę się u ciebie na dobre ..

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za podzielenie się sposobem wykonania wstążeczkowych różyczek ;p
    Pozdrawiam cieplutko =}

    OdpowiedzUsuń
  15. super tutorial! na pewno mi się przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne te różyczki :)
    Spróbuje je zrobić. Tym samym dziękuję za instrukcje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj od jakiegoś czasu pragnę nauczyć się haftu tasiemkowego ale brakuje mi przystępnych opisów, dopiero u Ciebie na taki trafiłam . Być może z Twoim kursem dam radę :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione tu miłe słowo :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...