Szukaj na tym blogu

piątek, 27 lipca 2012

Tutorial - różyczka - haft wstążeczkowy, wyróżnienie

Po ostatniej prezentacji malw wykonanych haftem wstążeczkowym pojawiły się prośby o tutorial, co dzisiaj uczynię :) Najpierw jednak bardzo gorąco dziękuję za wszystkie pochwały i życzenia imieninowe, jakie pojawiły się w komentarzach i mailach :))
Zacznę od końca - tak będzie wyglądał efekt pracy igłą i wstążeczką:


Przygotowujemy materiał, tu len i mocne, dość grube nici w kolorze zbliżonym do materiału. Wstążeczki w odpowiednich kolorach, nożyczki, no i oczywiście igłę. Ja używam igły do haftu krzyżykowego, z tępym czubkiem. Przy bardzo gęstym materiale może okazać się że taką trudno się przekłuć więc można wziąć ostrą z uszkiem na tyle dużym, aby wstążeczka łatwo przeszła. Jeśli chodzi o wstążeczki wykorzystałam satynowe o szer. 6mm w 100% poliestrowe, świetne są też szyfonowe czy jedwabne.


Zaczynając od środka na zewnątrz tworzymy coś w rodzaju pajęczynki (tu 5 ramion). Staramy się rozmieścić je równomiernie, dla ułatwienia można narysować okrąg.


Planujemy sobie, w którym miejscu mają pojawić się różyczki. U mnie będzie jedna duża i dwie małe. Na małe różyczki przygotowuję malutkie pajęczynki, trzyramienne (zawsze nieparzysta ilość).


 Od spodu wkłuwamy igłę, bardzo blisko środka pajęczynki. Nie wiążemy żadnych supełków, po prostu zostawiamy ok. 1-2 cm wstążeczki luzem.


Teraz przeciągamy wstążeczkę raz pod ramieniem pajęczynki, raz nad.


Przeplatamy tak długo, aż nitki pomocnicze znikną pod wstążeczką.


Na koniec wkłuwamy igłę ze wstążką pod różyczką.


W ten sam sposób robimy małe różyczki :))




Teraz zmieniamy kolor wstążki na zielony. Z niej powstanie łodyżka i listki. Na łodyżkę skręciłam trochę wstążkę i dopiero wtedy wkłułam igłę w materiał. Listki można wykonywać ściegiem margerytkowym. Mam nadzieję, że dobrze to widać na poniższych zdjęciach.




Z drugiej strony też rozplanowujemy sobie układ listków i wykonujemy ściegiem margerytkowym i mniejsze zwykłym fastrygowym.


Mam nadzieję, że trochę pomogłam i wyjaśniłam. Liczę na to, że Was zainspirowałam i wkrótce będę podziwiać Wasze różnorodne prace. Jeśli skorzystacie z mojego kursiku proszę o podlinkowanie tego posta.

Niezwykle miłą niespodziankę sprawiły mi sylwuska i Baloska przyznając wyróżnienie. Dziękuję Wam bardzo serdecznie.

Przekazuję je wszystkim komentującym i odwiedzającym mojego bloga.

29 komentarzy:

  1. Świetny kurs! Na pewno skorzystam w przyszłości ;) Gratuluję wyróżnienia ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny kurs:) kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie popatrzeć jak powstaje takie piękne dzieło:) Super kurs, chętnie też spróbuje jak tylko znajdę trochę wolego czasu:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu gratuluję podwójnego;) wyróżnienia;)) kursik świetny,bardzo przejrzysty, mysle do wykorzystania na każdej tkaninie;)))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Na pewno wiele tkanin się do tego nadaje :)

      Usuń
  5. Gratuluję wyróżnienia! Kurs świetny, bardzo mi się podoba haft wstążeczkowy, więc pewnie kiedyś u mnie też coś powstanie :)).

    OdpowiedzUsuń
  6. Różyczki wyglądają cudnie - dzięki za pokazanie jak je stworzyć:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :) mam nadzieję, że spróbujesz.

      Usuń
  7. fajny tutek :)
    ja na razie katuje tylko haft krzyżykowy, ale i ten jest dosyć ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. gratuluje wyroznien...Aniu kursik jak dla laika baaardzo przejrzysty...dziekuje,na pewno sprobuje swoich sil...nie wiem jeszcze kiedy,ale na pewno sie pokusze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Mam nadzieję, że skorzystasz :)

      Usuń
  9. super tutorial ! może kiedyś spróbuję i ja ? Ty robisz tym haftem prawdziwe cudeńka.pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny haft ,kiedyś próbowałam:)Ślicznie Ci wyszedł ten hafcik i kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu - kurs jasny i czytelny, technika warta wypróbowania - w wolnej chwili, kiedyś...na pewno:)
    pozdrawiam cieplutko

    jutro jadę do Warszawki - na Włochy - daleko to od Ciebie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się!
      Trochę daleko, ale może w końcu uda się nam spotkać???

      Usuń
  12. serdecznie dziękuję za instruktarz :)
    gratuluję wyróżnienia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie pokazałaś jak zrobić różyczkę . zawsze podziwiam u innych i może sama spróbuje .Dziękuje za odwiedziny u mnie i chyba rozgoszczę się u ciebie na dobre ..

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za podzielenie się sposobem wykonania wstążeczkowych różyczek ;p
    Pozdrawiam cieplutko =}

    OdpowiedzUsuń
  15. super tutorial! na pewno mi się przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne te różyczki :)
    Spróbuje je zrobić. Tym samym dziękuję za instrukcje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj od jakiegoś czasu pragnę nauczyć się haftu tasiemkowego ale brakuje mi przystępnych opisów, dopiero u Ciebie na taki trafiłam . Być może z Twoim kursem dam radę :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione tu miłe słowo :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...